T -110 hours and counting - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Yoav Senft - WaarBenJij.nu T -110 hours and counting - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Yoav Senft - WaarBenJij.nu

T -110 hours and counting

Door: Yoav

Blijf op de hoogte en volg Yoav

01 April 2006 | Israel, Tel Aviv

Vanuit het comfort van mijn ouders' appartementje in Tel Aviv stuur ik maar weer eens een berichtje naar de vrienden en vriendinnen in Hollandië.

Donderdagochtend 7:05 vertrekt TAP Air Portugal, vlucht TP 639 naar Lissabon met mij aan boord.

Ik probeer hier in Israel, waar ik voor de bar mitsva van neefje ben (afgelopen donderdag), nog even tot rust te komen en mezelf onder te dompelen in bekendheid en geborgenheid voor ik de grote sprong in het diepe en het onbekende maak. Net zoals een duiker, die nog een laatste hap lucht neemt voor hij op pad gaat in de donkerblauwe diepte.

Het lukt wonderwel. Ik ben redelijk tot rust gekomen. Omdat ik op weg naar Schiphol, in de tram, mijn portemonnee ben kwijtgeraakt (Sophie bleek mijn reddende engel), moet er vanaf morgenmiddag in Amsterdam weer dingen geregeld worden. Zaken zoals een nieuw rijbewijs en zo.

Los daarvan moet ik nog een paar keer naar het AMC om wat zaken aldaar te regelen en nog een laatste Portugees les volgen.
Het feit dat er tot op het laatst dingen geregeld zullen moeten worden, kan nog een voordeel blijken te zijn. Ik voel nu nog zoveel zenuwen en ongemak over 'waar-de-hel' ik nu weer aan begonnen ben. Als ik druk ben, kan ik daar niet aan denken en dat is goed!

Verder heb ik hier in Israel mijn neef Aviv, die net terug is van 1 jaar en 4 maanden reizen over de wereld weer gezien en onder het genot van een kop Arabische koffie, waterpijp en baklava en consorten bijgepraat over alles, specifiek over zijn ervaringen in Brazilië. Ik heb ook nog een afspraak gehad met Rachel Shushan, het hoofd van de Overseas Program van de Universiteit van Tel Aviv, om te praten over mijn plan om 2 maanden mijn Ivrit lezen en schrijven te gaan verbeteren hier in Israel. Dat plan ziet er nu goed uit en alles gaat zoals het moet, vlieg zo ongeveer 2 à 3 dagen na mijn terugkeer in Nederland voor 7 weken naar Israël. Taai, maar wel leuk!

Goed, dat was het voor nu. Ik hoop nog wat mensen te zien de komende dagen in Amsterdam!

Tchau,
Yoav

  • 01 April 2006 - 15:41

    Majlis:

    Lieve Yo,

    Je hebt voor jezelf weer een lekker schema in elkaar geflanst! Wel echt té leuk! Maar blijft natuurlijk gek om niet bij de komende Kothurne ALV te kunnen zijn! (...)
    Heel veel liefs en hopelijk spreek ik je nog even tussen alle rijbewijs-haal-acties door!
    Goeie reis in ieder geval!

    liefs maj

  • 01 April 2006 - 16:57

    Madeline:

    Yoav! Rio is echt fantastisch! Je gaat het er echt heerlijk krijgen! Wat een stad, super gewoon! Ben benieuwd naar al je avonturen! Goede reis en niet teveel stressen!
    Liefs Madeline

  • 02 April 2006 - 18:43

    Cato:

    Is je lijstje af? Respect!!! Ik help je nog wel ff coming days.Ik geef je als tegenprestatie mijn Rio-NGO adres mee. Kan je de kinderen van me groeten?
    Het wordt uma grande experienza com natureza, trabalhar e falar. Successo!Beijo

  • 02 April 2006 - 20:23

    Tijs:

    No worry, be appy!
    Hear you when you get there. Check even of Nederland nog bestaat.

    Ciao de Pao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoav

Ik ben maar een gewone jongen, die er gewoon maar het beste van probeert te maken. Wat gewoontjes hè?!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 181733

Voorgaande reizen:

06 April 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: