T - 1 month and counting! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yoav Senft - WaarBenJij.nu T - 1 month and counting! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yoav Senft - WaarBenJij.nu

T - 1 month and counting!

Door: Yoav

Blijf op de hoogte en volg Yoav

09 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Boa noite a todos e todas, como vai?!
Estas são minhas primeiras palavras em português para vocês! Eu tive 4 meses de aula de português e agora já posso falar um pouco! Não mau, eh?

Zo, genoeg tofdoenerij!
De titel verraadt het al. De 'nog 1 maand te gaan' marker is gepasseerd. Over 1 maand min 2 dagen zit ik 's ochtends vroeg in het vliegtuig naar Lissabon, om daar na korte stop de hop over de Grote Plas en de evenaar te maken naar Rio de Janeiro. De zaken lopen... Niet soepeltjes, maar ze lopen. Gezeik voor het visum. Formulier hier, formulier daar. Stadhuis, consulaat, ministerie.
Je kunt je dan maar het beste bedenken dat je vroeger voor elke zucht binnen Europa door die hele (niet elektronische!!) papierwinkel moest.

Tijs, respect voor jou en dat zijn nog Gringo's, dus nog erger!

Op het academische front moet ook nog veel gebeuren. Stagevoorstel afschrijven en het ok krijgen van mijn begeleiders hier en in Rio en dan het goedgekeurd krijgen van de coördinator van de wetenschappelijke stage.

Maar hopelijk zal het grootste deel voor mijn paar daagse bezoek aan Israel, eind maart voor de bar mitsva van mijn neefje geregeld zijn, zodat ik rustig op reis kan gaan.

Ondanks alle stress en begrijpelijke spanningen ('het is niet naast de deur weet je...') heb ik er nog steeds veel zin en ben ik blij dat het gaat gebeuren!

Até logo!
Beijos,

Yoavy

  • 09 Maart 2006 - 11:27

    Personal Coach:

    yowaf,
    doe alles wat op t lijstje staat heh? :)
    want je gaat naar Rioooooooooooooooooooo!!!!

  • 09 Maart 2006 - 16:50

    Matteo De Peo:

    Zoals ik al zei Yoav, zodra je er bent ga je je afvragen waar je je nou zo druk om hebt zitten maken en remember: de gemiddelde douanier weet minder van visa dan jij (tenminste die van mij wel).

    Ciao de pao,

    M

  • 26 Maart 2006 - 13:54

    Walter:

    Hee Yoav (Kwabena!), tof dat je mijn log gezien hebt ;)
    En inderdaad supergaaf dat je naar Rio gaat, helemaal mee eens met die 'co-schappen kunnen nog wel even wachten'!
    Dit wordt voor jou meteen je wetenschappelijke stage begrijp ik? Relaxt om dat in Rio te doen. Ik ga zelf na m'n periode in Cuzco over land in een week of 7 door Bolivia richting Rio, dus als we per mail of weblog contact houden kunnen we elkaar ergens in juli nog wel ontmoeten daar in Brazil!
    Abraço!!
    Walter (Yao)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoav

Ik ben maar een gewone jongen, die er gewoon maar het beste van probeert te maken. Wat gewoontjes hè?!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 181708

Voorgaande reizen:

06 April 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: