Eerste bericht vanuit Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Yoav Senft - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Yoav Senft - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Rio

Door: Yoav

Blijf op de hoogte en volg Yoav

09 April 2006 | Brazilië, Rio de Janeiro

Queridos/as amigos e amigas!

Finalmente, chegei no Rio de Janeiro, a cidade maravilhosa!

Wat zoveel wil zeggen als: Bloed, zweet noch tranen zijn gespaard om een vliegtuig met vertraging naar Lissabon te brengen, zodat ik met 5 andere gelukkigen in een busje over het vliegveld ben gereden en alsnog het vliegtuig naar Rio gehaald heb (bagage incluis!).

Mijn vader, Sophie, Adriaan en Oscar waren zo lief met me mee te gaan naar Schiphol en te helpen bij de bitches van de incheck. Mijn vader was zelfs zo lief om op hetzelfde tijdstip een vlucht naar Frankfurt te pakken (de gate tegenover de mijne) en kon dientengevolge met mij meerennen tot het vliegtuig en me nog een zoen geven voor ik alleen verder ging.

Op de vlucht naar Rio had ik een jonge advocaat en zijn oom uit Porto naast me. Sympathiek gezelschap om 10 uur mee te vliegen en een beetje te kletsen in het Portugees en ons te verwonderen over het accent van de ander (Porto versus Rio de Janeiro met lichte hollandse tongval).

Aangekomen (redelijk op tijd), geen problemen met bagage en met de taxi naar FIOCRUZ, het instituut gegaan. Ik maakte me een beetje zorgen vanwege de snel beginnende duisternis en de ligging, omringd door favelas, maar er werd mij door José Augusto (Zé), de dokter wiens appartement ik huur verteld dat het geen probleem zou zijn. Het instituut zelf is erg mooi, met allerlei Moorse gebouwen.

Vandaar samen in de taxi door de stad, langs de Pier Mauá, Centro, Flamengo naar Urca gereden. Urca is een klein wijkje letterlijk aan de voet van het Suikerbrood, die rare homp rots die samen met Corcovado, waarop Christus staat zo typisch zijn voor Rio.

Urca is een klein, dorps, schattig en veilig. Zé wist me te vertellen dat een vrij gewilde plaats is om te settlen voor jonge gezinnen en dat geloof ik graag. Het is er rustig en de aanwezigheid van een legerbasis in het verlengde van de wijk, op het uiterste puntje van de landtong van het Suikerbrood (Pão de Açúcar) zorgt voor de veiligheid. Het appartement is redelijk... Niet groot, niet mooi, niet heel schoon en niet voorzien van chiquiteiten, maar het is een prima woonplaats. Mochten mijn behoeften radicaal veranderen dan vind ik wel iets anders. Ik heb er wat foto~s opgehangen van geliefden.

Ik ben dit weekend bezig geweest met mijn draai te vinden. Dingen als eten en drinken kopen, pinplaatsen vinden, geografie van de stad begrijpen en pre-paid opladen. Dat lijkt nu aardig te lukken.

Morgen ga ik voor het eerst naar het instituut. Als ik tijd vind, zal ik in mijn volgende updateje (is snel) wat meer over de persoonlijke ervaringen tot nu toe vertellen, mochten jullie er behoefte aan hebben en zo niet, dan toch!

Beijos!

Yoav (Iova voor de Cariocas)

  • 09 April 2006 - 19:11

    Claar:

    Joey, missing you already! Net een weekje in the city of justice eropzitten ivm een onverwachte luchtweginfectie... Heel veel plezier vooral yo, ik weet zeker dat je veel gaat leren en het tegelijkertijd enorm naar je zin hebt. Ik hou sjim wel in de gaten voor je! Van achter mijn sjaal, DOEI!! XX

  • 09 April 2006 - 19:50

    Nienke:

    Lieve Yo,
    wat jammer dat ik je niet meer heb gezien voordat je vertrok. Ben ik ieder geval aangesloten op je mailinglist zodat ik op de hoogte blijf van je belevenissen in Brazilië. Zo te lezen gaat het in ieder geval goed met je! Keep up the good work! Veel liefs, Nien

  • 09 April 2006 - 20:51

    Cato Voormalig Catarina Da Silva:

    Yoav!! que feliz voce e!!!
    Qual numero e de voce? Porque eu posso te mandar de messages hmm?
    seo amigo de casa fica bem legal e lindo tambem.. ate mais boa pasque!

  • 09 April 2006 - 21:02

    Vaal:

    Lieve Yoav,
    wat gaaf om te lezen allemaal,volgens mij leer jij dat Portugees heel snel! Schrijf maar veel over je avonturen, ben echt benieuwd naar je verhalen de komende tijd. Heel veel plezier en een dikke zoen,
    Vaal

  • 09 April 2006 - 22:11

    Jan-Willem:

    Hey Yoav, geniet van je verblijf daar. Klinkt goed allemaal.

  • 10 April 2006 - 01:08

    Giel:

    He juifje,

    Mooi te horen dat t goed gaat, Seattle is top, hoewel nu wel echt hard werken. Pubmed komt neus uit (gelukkig redelijk formaat). Hiervoor geen artikelen maar alleen OK, vind ik leuk natuurlijk :-) Verder minder zon dan jij neem ik aan, minder tanga's en meer starbucks.
    Veel plezier daar.
    x Giel

  • 10 April 2006 - 09:34

    Laurike:

    Leuk jens om dit allemaal te lezen! Dikke Kusss

  • 10 April 2006 - 10:41

    Adriaan:

    He sheriff,

    Verken je de boel daar alvast een beetje? Neem aan dat we als ik kom wél een appartement hebben dat groot, mooi, schoon en voorzien van chiquiteiten is.

    Hang ik tussen je foto's van geliefden? Neem aan van wel, maar laat even weten.

    Kusje, je ww en nog even de niersteen (tot 7 mei)

  • 10 April 2006 - 12:59

    Char:

    Hé Yoavy! Wat gezellie dat je me hebt toegevoegd aan je waarbenjijnu-lijst. Superleuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent in Brazil! geniet van je reis en ik zal je volgen! Kus uit Utrecht (waar de zon inmiddels ook een beetje begint te schijnen...)

  • 10 April 2006 - 14:00

    Majlis:

    Lieve Yo!
    Neem toch ook aan dat je die énorme wissellijst nu óók aan je muur hebt hangen ! (...) Beetje opfleuren, al is dat misschien weer erg veel zwart-wit... Zo te lezen was je reis er naar toe dus al een avontuur op zich, dat belooft wat! Misschien -toch- maar gaan sparen voor een ticket... o nee, theater+sparen=(nu)geen combi
    naja, veel liefs!
    x maj

  • 10 April 2006 - 15:18

    Disco D:

    yo, av! Ben jaloers op je avonturen, dus ga nu ook maar snel aan mijn bangladesh prespectieven werken!! Veel plazier daar, maar dat zal je wel lukken denk ik zo...
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoav

Ik ben maar een gewone jongen, die er gewoon maar het beste van probeert te maken. Wat gewoontjes hè?!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 182162

Voorgaande reizen:

06 April 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: