Korte Introductie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yoav Senft - WaarBenJij.nu Korte Introductie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yoav Senft - WaarBenJij.nu

Korte Introductie

Door: Yoav

Blijf op de hoogte en volg Yoav

06 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 6 april vertrek ik voor pak 'm beet 4 maanden naar Brazilië! Om precies te zijn naar Rio de Janeiro.

De eerste 3 maanden zal ik me bezig gaan houden met onderzoek, in het kader van de wetenschappelijke stage, die bij Geneeskunde een deel van het doctoraal curriculum vormt.

Daarna wil ik nog een week of 3 door het land gaan reizen.

Laat ik ook kort proberen uit te leggen wat ik precies ga onderzoeken: Ik ga onderzoeken welk verband er bestaat tussen genetische ontvankelijkheid voor lepra (kijken naar mutaties in het DNA dat voor de productie van het stofje TNF-alfa, dat belangrijk is voor de afweer) en het daadwerkelijk krijgen van lepra (kijken naar waarden van antistoffen tegen lepra in het bloed) bij mensen die in direct contact staan met lepra-patiënten.

Brazilië is 1 van de slechts 5 landen in de hele wereld waar lepra nog een (vrij) groot probleem is en dat verklaart waarom ik daar onderzoek ga doen. Nee, laten we eerlijk zijn, ik wilde naar Brazilië en omdat ze daar nu eenmaal met lepra bezig zijn, moest ik maar onderzoek gaan doen naar lepra.

Morgen is mijn eerste dag op het laboratorium van het Koninklijk Instituut voor de Tropen (in het deel dat in het AMC huist) waar ik de laboratoriumtechnieken ga leren, die ik nodig zal hebben om die antistof-bepaling te doen. Back to school it is! Met pipetten, reageerbuisjes en meer ongein. De labbegeleider mailde mij: "Je hebt er wel wat finger-spitze-gefühl voor nodig, maar als je me zegt dat je een geordend persoon met oog voor detail bent, dan heb je het snel geleerd."

De beste man heeft duidelijk geen idee met wie hij van doen heeft... Ik ga maar eens slapen, morgen is het begin van wat nog een lange paar weken zouden kunnen worden!

Tchau!
Yoav

P.S. Mochten anderen geïnteresseerd zijn in dit blogje, zegt het voort!

  • 06 Februari 2006 - 15:48

    Thierry:

    He Yoav, ik zag deze link op je hyves! Leuk dat je naar Brazilie gaat, jou kennende spreek je inmiddels al vloeiend portugees? Sterkte op het lab! Zal je soms nodig hebben, weet ik uit ervaring....

  • 07 Februari 2006 - 14:25

    Yoavy:

    Dank je, Thierry... Can use it! Maar het valt me nu na 2 dagen eigenlijk alles mee. Het portugees ben ik aan 't leren, maar het gaat zeker zeer aardig!

    Tchau

  • 08 Februari 2006 - 22:44

    Wouter Kooloos:

    Zo collega, hoe gaat het? Goed om te horen dat je met onderzoek bezig bent! Ben trouwens ook bezig met TNF-alpha maar dan met rheumatoide artritis en farmacologie.. Veel succes!!

  • 12 Februari 2006 - 10:28

    Maria:

    Ah!...het fingerspitze-gefuhl....hier ook wel bekend als "the magic fingers". Geen reden tot zorgen zou ik zeggen ;-) (hoor wie het zegt...wilde vorige week bijna van het dak van het zkh afspringen toen er werd gesuggereerd dat ik ze misschien niet had).

    Anyway, Brazilie, supercool zeg! Zorg je er wel voor dat je met beide handen terugkomt? Alvast heel veel plezier!!

  • 02 April 2006 - 14:07

    BvT:

    Yoaf! Wat een briljante reis amigo, ben benieuwd. Ik mag leien dat er nog geen afscheidsfeest is geweest... Buen viaje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoav

Ik ben maar een gewone jongen, die er gewoon maar het beste van probeert te maken. Wat gewoontjes hè?!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 181718

Voorgaande reizen:

06 April 2006 - 04 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: